31 Aralık 2015 Perşembe

İyi Seneler!!!


Evveett... Yeni bir yıla geçmeden eskisinin muhasebesini yapmak adettendir. Ben bu yıl sineması olmayan bir şehirde yaşamanın ve buradan pek de uzaklaşamamanın haklı üzüntüsü içerisindeydim. Dolayısıyla yılın mahsullerini de bi’hayli geriden takip ediyorum. Olsundu, kaderdi, neyseydi, dayanılırdı… Henüz Son of Saul, Carol, The Brand New Testament, Anomalisa gibi kalp atışlarımı hızlandıran yapımlarla büyük buluşmayı gerçekleştirememiş olsam da, bu durum seyrettiğim az ama nezih filmler arasından favori kazanmama engel de olmadı. Aşağıda bu yıl (şimdilik) en sevdiğim 10 filmin listesini bulacaksınız. Altısını daha önce Sinemarquez sayfalarında ağırlamışım, kalan 4 film için de bilahare izlenimlerimi paylaşmak isterim efendim... Buyursunlar:



Goodnight Mommy (Ich Seh, Ich Seh)
Inside Out
The Lobster
Mad Max: Fury Road


Muhtemelen şubat sonuna sarkacak olan sene sonu listelerime kadar hangileri hayatta kalır bilemiyorum ama bunlar da şimdilik en beğendiğim 10 oyuncu performansı (sırasız olarak):


Michael Caine / Youth


Regina Casé / Que Horas Ela Volta?


Jessica Chastain / Crimson Peak


Jane Fonda / Youth


Greta Gerwig / Mistress America


Nicholas Houlth / Mad Max: Fury Road


Ian McKellen / Mr. Holmes


Viggo Mortensen / Far from Men


Charlotte Rampling / 45 Years


Nadir Sarıbacak / Sarmaşık



*Valla ne yalan söyleyeyim bu yılın sinema mahsulleri halen tatmin edebilmiş değil beni. Ödüllere boğulmuş Spotlight, Bridge of Spies gibi işleri de hiç merak etmiyorum açıkçası, umarım 2016'da çok daha sağlamlarıyla tanışırız.
E, hadi iyi seneler!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder